ظرفیت استان مرکزی در گردشگری طبیعی سلامت

پایگاه خبری هدهد تفرش:

هر کدام از استانهای کشور به نوبه خود در زمینه گردشگری سلامت دارای ظرفیتهای و قابلیتهایی هستند.
 
استان مرکزی هم به نوبه خود در زمینه گردشگری سلامت دارای پتانسیلهای طبیعی و جالبی است که می تواند نه تنها گردشگری سلامت استان را توعه و رونق بخشد که می تواند به گردشگری استان کمک کند و جاذبه های استان را نمایان کند.
 
 
 
پتانسیل گردشگری سلامت استان مرکزی باید مورد توجه قرار گیرد
 
با وجود آبگرم های طبیعی در استان مرکزی به خصوص در شهرستان محلات، پتانسیل گردشگری سلامت استان مرکزی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که می تواند گردشگران سلامت زیادی را جذب کند. 
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی، در این باره افزود: استان مرکزی دارای اقیلم چهار فصل و متفاوت در نقاط مختلف خود است که می تواند منبع درمان و جذب توریسم شود و ما باید از این قابلیتهای استفاده کنیم.
 
ظرفیت ساخت دهکده سلامت در استان مرکزی وجود دارد
 
رضوانی با اشاره به آبگرمهای محلات، گفت: ظرفیت ساخت دهکده توریسم درمانی در محلات وجود دارد که در کنار دیگر پتانسیل های استان، می توان به قطب توریسم درمانی تبدیل شد.
 
وی گفت: تورهای تلفیقی گردشگری سلامت از راهکارهای موثر در توسعه توریسم درمانی در استان مرکزی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی ، با بیان این مطلب تصریح کرد: استان مرکزی دارای اقلیم‌های متنوعی است و به دلیل وجود چشمه‌های آب‌گرم معدنی، طبیعت بکر و زیبا و آب‌و‌هوای مناسب، ایجاد مجموعه دهکده سلامت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این استان امری لازم و ضروری است.
 
تفرش ظرفیت طبیعی گردشگری سلامت

رضوانی با بیان این که پیش از این شهر تفرش به عنوان پایلوت ایجاد دهکده سلامت استان انتخاب شده است، اظهار داشت: چشمه‌های آب‌گرم، باغ‌های گل محلات و خمین، شکارگاه‌ها، وجود چشم‌اندازهای طبیعی، سراب‌های شازند، کوه‌ها و کوه‌پایه‌ها و کویر میقان از ظرفیت‌های طبیعی استان برای توسعه توریسم درمانی هستند.

وی از منطقه آب‌گرم محلات برای استقرار کلینیک‌های آب‌درمانی، لجن‌درمانی و ماساژ درمانی و احداث دهکده سلامت به عنوان دیگر ظرفیت استان در حوزه گردشگری سلامت نام برد. 

رضوانی با بیان این که برگزاری همایش‌های مرتبط در این زمینه همچون همایش آب‌های گرم معدنی می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های استان در این حوزه بیش از پیش کمک کند، گفت: اختصاص و ایجاد بخش توریسم درمانی در بیمارستان‌های دولتی استان نیز اقدامی ضروری در این راستاست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 7:29 | نویسنده : میثم اله وردی |